Una història típicament fantasmal, amb un rerefons diferent i uns actors força
ben triats
Aquest film gira, com molts d’altres, entorn l’existència d’una mansió maleïda a la que casualment una parella es trasllada. És obvi, doncs, que posseeix un argument massa comú dins d’aquest gènere de cinema. Tanmateix, el guió literari no es queda en aquest nivell terrorífic i buit de qüestions més profundes, sinó que incrusta assumptes dramàtics i sentimentals, com és la mort del fill del matrimoni, prèviament a la mudança. Així doncs, s’enllaça amb considerable delicadesa –tot i que no la suficient- la por i tristor dels protagonistes davant la presència latent de la desaparició sobtada del nen amb el poder fantasmal que resideix dins la casa.
La idea d’un encantament
“tradicional” que pertorba a tot aquell que dorm sota el sinistre sostre sense
salvació possible és un altre factor al que els espectadors estan massa
acostumats. Tot i això, en la pel·lícula s’hi poden albirar certs matisos que
la diferencien de la simplicitat, com per exemple la recepció diferent de la
influència maligne per part dels dos personatges, que a mesura que l’estància a
la casa del pantà es va fent més extensa agafen rols més extremats i
diferenciats. Així doncs, mentre ella cada cop és més conscient de la realitat,
ell es va tancant en si mateix i en el seu ofici –l’escriptura- mentre mostra
una actitud violenta i alhora passiva, absent.
Cal destacar que el títol del film
–“Set dies de vida”- fa referència a les advertències que rep la protagonista,
les quals, poc a poc, li van mostrant que el seu final arriba. Malgrat això,
aquest és un fet poc rellevant de la història, ja que només t’ajuda a seguir el
fil de l’argument mentre et mostra quan temps queda pel final.
Pel que fa al repartiment, cal considerar-lo força ben
encertat, sobretot pel que respecte als protagonistes, tant pel rostre poc comú
com per les mirades profundes i desorientades, que ajuden al públic a viure més
les escenes i entendre les sensacions que travessen la ment dels personatges.
Tanmateix, i tot i haver considerat
forces assumptes positius, l’argument general és massa comú i posseeix un final
feliç massa esperat que no sorprèn a un espectador avorrit de visualitzar en
directors diferents la mateixa història un cop i un altre.
*** (Està bé, per passar l'estona)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada